Bir okul ancak öğretmenleri kadar iyidir ve bu özellikle DFL için geçerlidir. DFL’de bu kadar kaliteli bir eğitim vermemizin nedeni, dikkat çekici öğretmenlerimizden kaynaklanmaktadır. Kendini işine adamış bir öğretmen kadrosu ile çalıştığımız için çok şanslı olduğumuzu hissettiğimiz için, tüm öğretmenlerle birlikte, mesleğinde öğrenmek ve büyümek isteyen ve gelişimini sağlamak isteyen öğretmenler için bir Mesleki Gelişim Programı’nı (CPD) oluşturduk.
İlgili öğretmen liderlerinin becerilerinden yararlanarak PDP’mizin amacı, öğretmenlerin
- Öğretmen liderliğinde
- İşbirlikçi
- İşin İçine Yerleşik
öğretmeni güçlendirmeye ve öğrencilerin daha iyi öğrenmesine yol açan profesyonel öğrenim aktivitelerini işe koşmalarıdır. Akranlarının gelişimini desteklemede hayati bir rol oynayan öğretmen liderlerinin rehberliğinde, güz ve bahar dönemlerinde tüm öğretmenler, öğretmenin karmaşık ve dinamik özelliklerini daha iyi ele almamıza yardımcı olacağına inandığımız çeşitli mesleki gelişim seçenekleri arasından seçim yapar.
CPD’mizin bir parçası olarak sunduğumuz seçeneklerden bazıları;
Kendini Gözlemleme Öğretmen gelişiminde başlangıç noktası, öğretmenin mevcut bilgi, beceri ve tutumlarının ne olduğunun farkında olması ve bu bilgileri öz değerlendirme için bir temel olarak kullanmasıdır. Kurumlarda genellikle bir müdür ya da amir tarafından yapılan performans değerlendirmesi, sınıf gözlemi, öğrenci geri bildirimi, mülakat ve diğer bilgi kaynaklarına dayalı olarak mevcut performans düzeyine ilişkin dışarıdan bir bakış açısı sağlar. Ancak, öğretmenler de kendi öğretimleri hakkında topladıkları bilgilere dayanarak bu tür yargılarda bulunabilirler. Öz-izleme ya da öz-gözlem bu amaca yöneliktir ve öğretimi gözden geçirmek ya da değerlendirmek için kişinin öğretimi hakkındaki bilgilerin belgelendiği ya da kaydedildiği faaliyetleri ifade eder. Kendi kendini izleme ya da kendi kendini gözlemleme, davranış üzerinde daha iyi bir anlayış ve kontrol elde etmek amacıyla kişinin kendi davranışını gözlemlemesi, değerlendirmesi ve yönetmesine yönelik sistematik bir yaklaşımı ifade eder. |
Meslektaş Gözlemi Meslektaşını gözlemleme, bir öğretmenin veya başka bir gözlemcinin öğretim, öğrenme veya sınıf etkileşiminin bazı yönlerini anlamak için bir dil dersini veya bir dersin bir bölümünü yakından izlemesi ve gözlemlemesi anlamına gelir. Grup üyeleri sırayla birbirlerinin öğretimini gözlemler ve grup oturumları sırasında gözlemlerini tartışır. Gözlemlerden toplanan veriler (örneğin, ses kaydı veya video kaydı yoluyla) grubun deneyim ve inançları ışığında tartışılabilir. |
Öğretme Günlüğü Öğretme günlüğü, gözlemlerin, düşüncelerin ve öğretimle ilgili diğer düşüncelerin, genellikle bir defter, kitap veya elektronik mod şeklinde, tartışma, yansıtma veya değerlendirme kaynağı olarak hizmet eden sürekli yazılı bir hesabıdır. Günlük, ders sırasında meydana gelen olayların, sorunların ve içgörülerin bir kaydı olarak kullanılabilir; öğretmenin daha sonra gözden geçirmek veya geri dönmek istediği bir sınıfın hesabı olabilir; veya başkalarıyla paylaşılabilecek bir bilgi kaynağı olabilir. |
Aksiyon Araştırması Aksiyon araştırması, pratik öğretim konularını ve sorunlarını açıklığa kavuşturmayı ve çözmeyi amaçlayan, öğretmen tarafından yürütülen sınıf araştırmasını ifade eder. " Aksiyon araştırması" terimi, bu tür bir faaliyetin iki boyutuna atıfta bulunur: " Aksiyon araştırmasındaki" araştırma kelimesi, bir konuyu veya sorunu aydınlatmak ve sınıf uygulamasını geliştirmek için tasarlanmış incelemeler yürütmek ve bilgi toplamak için sistematik bir yaklaşımı ifade eder. Aksiyon kelimesi ise sınıf içi sorunları çözmek için pratik eylemde bulunmayı ifade eder. Aksiyon araştırması öğretmenin kendi sınıfında gerçekleşir ve bir sorun ya da meselenin tanımlanması, mesele hakkında bilgi toplanması, meseleyi ele almak için bir strateji geliştirilmesi, stratejinin denenmesi ve etkilerinin gözlemlenmesine odaklanan bir faaliyet döngüsünü içerir. |
15 Dakikalık Forum Fikir çok basit: hafta boyunca öğretmenlerin iyi fikirleri ve kaynakları paylaşmak için bir araya gelebilecekleri düzenli bir zaman dilimi ayarlamak. Forumlar her hafta aynı gün ve aynı saatte yapılırsa en iyi sonucu verir. İdeal olarak, gayri resmi olmalı ve basitçe bir sınıfta düzenlenmelidir. Her oturum, kendi sınıflarında kullandıkları başarılı bir öğretim stratejisini ve/veya kaynağı paylaşmaya istekli bir meslektaş tarafından yönetilir. Beş ila on dakika boyunca sunum yaparlar. Bunu, diğer meslektaşların benzer stratejileri veya kaynakları tanımlama fırsatına sahip olduğu strateji / kaynak hakkında kısa bir tartışma izler. 15 dakikalık pedagojik bilgilendirmeden sonra oturum sona erer ve katılımcılar diğer işlerine devam etmek üzere ayrılırlar. |
Atölye Çalışması Atölye çalışması, belirli bilgi ve becerilerin edinilmesi için bir fırsat sağlamak üzere tasarlanmış yoğun, kısa süreli bir öğrenme faaliyetidir. Bir atölye çalışmasında, katılımcıların daha sonra sınıfta uygulayabilecekleri bir şey öğrenmeleri ve sınıf gözlemi için prosedürler geliştirmek veya eylem araştırması yapmak gibi konuyla ilgili uygulamalı deneyim kazanmaları beklenir. Atölye çalışmaları ayrıca katılımcıların öğretme ve öğrenme konusundaki inançlarını veya bakış açılarını incelemeleri ve bu süreci kendi öğretim uygulamaları üzerinde düşünmek için kullanmaları için fırsatlar sağlayabilir. Atölye çalışmaları hem kurumsal gelişim hem de bireysel gelişimle ilgili konuları ele alabilir ve uzman olarak kabul edilen ve bu konuyla ilgili deneyime sahip bir kişi tarafından yönetilir. |
Kitap Tartışma Grubu Bu grup, okudukları bir kitap ya da makaleyi tartışmak isteyen öğretmenlerden oluşur. Öğretmenler okunacak kitap ya da makaleler için kendi programlarını belirlerler. Tüm dönem için program başlangıçta planlanmalıdır. Öğretmenler planlanan günlerde bir araya gelerek materyaldeki konuları ve bu konularla ilgili kendi deneyimlerini tartışırlar. Öğretmenlerden biri ya da birkaçı kitaptaki ya da makaledeki X bölümünü uygulamış olabilir ya da kitapta ya da makalede tartışılan X konusunu kullanmış olabilir, bu nedenle ne yaptıklarını ve nasıl çalıştığını yansıtabilirler. Öğretmenler, tüm sürecin sonunda deneyimlerini yansıtmakta zorluk çekmemeleri için konularla ilgili notlar alabilirler. |
Ders İncelemesi Ders incelemesi, Japonya kaynaklı bir öğretmen mesleki gelişim sanatıdır. Bir grup öğretmen tarafından geliştirilmesi gereken bir öğretim alanının belirlenmesini içerir. Grup daha sonra bu ihtiyaç alanını ele almak için birlikte bir ders planlar (araştırma dersi) ve özellikle ilerlemelerini izlemek için belirli öğrencilere odaklanır. Daha sonra bir öğretmen araştırma dersini verirken grubun diğer üyeleri dersi gözlemler. Daha sonra, ders sırasındaki ilerlemelerini ve katılımı ölçmek için hedef öğrencilerle görüşürler. Ders daha sonra grup tarafından gözden geçirilir, güçlü yönler ve geliştirilmesi gereken alanlar belirlenir. Süreç daha sonra bu gözden geçirme temelinde tekrarlanır (araştırma dersini başka biri verirken). Sürecin sonunda ders inceleme ekibi, derslerini ve çalışmalarının sonuçlarını diğer öğretmenler için erişilebilir kılacak bir biçimde ders incelemelerini belgeleyen bir rapor yazar. |
Takım Öğretimi Takım öğretimi, iki veya daha fazla öğretmenin bir sınıfın öğretim sorumluluğunu paylaştığı bir süreçtir. Öğretmenler sınıfın ya da dersin planlanması, öğretilmesi ve ölçme ve değerlendirme gibi dersle ilgili her türlü takip çalışmasının sorumluluğunu paylaşır. Dolayısıyla ekip planlaması, ekip öğretimi ve ekip takibi döngüsünü içerir. Farklı deneyim seviyelerine sahip öğretmenler aynı sınıfı paylaştığında, koçluk ilişkisinin bazı unsurları da ortaya çıkabilse de, öğretmenlerin eşit olarak işbirliği yapmasına olanak tanır. |
Yansıtıcı Öğretme ve Öğrenme Öğretimde yansıtıcı yaklaşım, öğretmenlerin kendi dersleri hakkında veri topladıkları ve elde ettikleri bilgileri kendi tutumlarını, inançlarını, varsayımlarını ve öğretim uygulamalarını eleştirel bir gözle incelemek için kullandıkları bir yaklaşımdır. Yansıtıcı öğretim, sistematik eğitim ve uygulama yoluyla yansıtmanın nasıl daha etkili hale gelebileceğini ele alır ve öğretmenlere derslerinin video kayıtlarını izleme ve analizlerini destekleme fırsatı vererek yansıtıcı becerilerini geliştirmeyi amaçlar. |
Yukarıdaki CPD seçeneklerinden birini seçen tüm öğretmenler, profesyonel özerkliği geliştirme fırsatları yaratmaya, profesyonel yargıyı vurgulamaya ve öğretmenlerin kendileri tarafından ve öğretmenler için düzenlenen iki günlük ELT Fusion etkinliğimizde deneyimlerini paylaşmalarını sağlamayı amaç edinerek bu yönde etkinliklere katılırlar.